Iubirea este legătura desăvârşirii (Col. 3, 14), a zis
apostolul. Dacă aşa stau lucrurile, pentru ce sabia, pentru ce vrăjmăşia
şi dezbinarea? Pentru că Dumnezeu leapădă iubirea trupească, iubirea pe
care a cunoscut-o Adam după cădere: El primeşte doar iubirea
duhovnicească, pe care a arătat-o lumii Noul Adam, Domnul nostru Iisus
Hristos.
Toate faptele noastre faţă de aproapele, bune şi
rele, Domnul o să le judece ca şi cum le vom fi făcut faţă de El Însuşi
(v. Matei 25, 34-36). Domnul a cuprins toată Legea în aceste două
porunci: iubirea de Dumnezeu şi iubirea de aproapele. Iubirea este legătura desăvârşirii (Col.
3, 14), a zis apostolul. Dacă aşa stau lucrurile, pentru ce sabia,
pentru ce vrăjmăşia şi dezbinarea? Pentru că Dumnezeu leapădă iubirea
trupească, iubirea pe care a cunoscut-o Adam după cădere: El primeşte
doar iubirea duhovnicească, pe care a arătat-o lumii Noul Adam, Domnul
nostru Iisus Hristos. Noi suntem datori să iubim aşa cum iubeşte El:
iubirea vechiului Adam, celui căzut, este un fruct oprit în Raiul Noului
Testament. Ea este plină de porniri, de închipuire, este schimbătoare,
împătimită, iubeşte zidirea în afara lui Dumnezeu. Dumnezeu este scos cu
totul din legăturile iubirii acesteia; chemaţi sunt să ia parte la ea
păcatul şi satana.
(Sfântul Ignatie Briancianinov, De la întristarea inimii la mângâierea lui Dumnezeu, Editura Sophia, 2012, pp. 188-189)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu