duminică, 17 august 2014

Boala şi aducerea-aminte de moarte

Domnul trimite boala tocmai pen­tru a aminti de moarte.
B. este bolnavă... Fie ca în această vreme potrivită să se deprindă cu mântuitoarea aducere-aminte de moarte... Cel sănătos anevoie îşi aminteşte de ea... Domnul trimite boala tocmai pen­tru a aminti de moarte, şi prin această aducere-aminte să-l facă pe bolnav a se îngriji, în sfârşit, şi de pregătirea pentru moarte.
V-aţi îmbolnăvit! Ce este de făcut? Răbdaţi şi mulţumiţi lui Dumnezeu, spunând în sinea dumneavoastră: „Această boală este pentru păcatele mele mari şi nenumărate. Domnul îmi ia puterile ca prin aceasta să mă facă mai înfrânat. El nu mai ştie cum să mă în­drepte altfel. A încercat şi cu mila, şi cu necazurile, şi nimic nu a folosit. Iar cea­sul morţii se apropie - şi, când va veni, ce va face ticăloşia mea? Doamne, Dumnezeul meu! Cruţă zidirea Ta cea neputincioasă!" Când omul e bolnav, fie şi uşor, moartea îi vine în minte ca sufletul să cunoască cu lucrul cât de ade­vărat este cuvântul înţeleptului: „Adu-ţi aminte de cele mai de pe urmă ale tale, şi în veac nu vei păcătui” (Sirah 7, 38)
.
(Sfântul Teofan Zăvorâtul, Boala și moartea, traducere din lb. rusă de Adrian și Xenia Tănăsescu, ed. a 2-a, Editura Sophia, București, 2007, pp. 10-11)

doxologia.ro/cuvant-de-folos/boala-aducerea-aminte-de-moarte

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu