miercuri, 19 decembrie 2012

I. B. 21

inceputul bun implineste dreptatea bunatatii stiind ca este asemanarea lui Dumnezeu.


Comentariul 1

Dreptatea cereasca nu poate fi exprimata in cuvinte omenesti. De aceea se trece prin mai multe forme de exprimare a ei. Mai intai este jertfa, darul care urmareste dobandirea iertarii. Cand este vorba de pacat se cere varsarea de sange, jertfirea unor vietuitoare. Apoi se cere pocainta, ca fiind mai importanta ca jertfa. Aici se pune problema rolului constiintei, a puterii mustrarilor de constiinta, pentru ca sunt Glasul lui Dumnezeu care mustra. Apoi se cere mila, adica dragostea ca fiind mai importanta ca jertfa: mila voiesc, iar nu jertfa. Apoi in crestinism, se cere jertfa fara sange, caracterizata la Liturghie ca: MILA PACII, JERTFA LAUDEI. Adica starea sufletului credincios , cand se apropie de Sfanta Taina a Impartasaniei, este de lauda a jertfei Mantuitorului, si doar aceasta recunoastere ne este socotita noua ca o legatura cu jertfa LUI, iar din aceasta rezulta o revarsare de caldura supranaturala in inma, iubire asemenea cu mila lui Hristos fata de toti oamenii , mila generatoare a unei paci supranaturale pusamai ales in constiinta morala, care in loc sa mustre din partea lui Dumnezeu ca a fost omorat Fiul Omului Cel fara de pacat, singurul om care nici macar nasterea nu a avut-o pe cea de dupa cadere prin care se transmite pacatul stramosesc, ci s-a nascut supranatural, deci  in loc de mustrari coplesitoare revarsa mila, adica iubirea iertatoare, ca fata de copii mici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu